تحقیق درباره جعبه دنده پیوسته CVT

دسته بندي : فنی و مهندسی » مکانیک
توضیحات:
تحقیق درباره جعبه دنده پیوسته CVT، در قالب فایل Word در 20 صفحه.

بخشی از متن فایل:
ايده استفاده از سامانه هاي انتقال قدرت پيوسته متغير از سالها قبل مطرح شده بود ولي تنها در چند سال اخير سازندگان اتومبيل به آن روی آورده اند. بر خلاف سامانه هاي انتقال متداول دستي يا اتوماتيک درCVT ، نسبت دنده هاي مجزا با نسبتهاي قابل تنظيم پيوسته جايگزين مي شود. سامانه CVT مي تواند به طور ثابت نسبت دنده خود را براي بهبود راندمان موتور و ايجاد يک منحني گشتاور- سرعت مناسب تغيير دهد. اين ويژگي باعث بهبود مصرف سوخت و نيز شتاب گيري در مقايسه با سامانه هاي انتقال قدرت متداول مي شود.
در سامانه های متداول دستی برای آنکه بتوانند از موتورگشتاور و سرعت متفاوتی بدست بیاورند از جعبه دنده استفاده می شود. گشتاور تولیدی در موتور به کمک شافت ورودی به داخل جعبه دنده فرستاده می شود، جعبه دنده ها با کمک سامانه داخلی و تنظمیات خود سرعت لازم را در خروجی تولید می نمایند بنابراین به راحتی می توان با کاهش دور گشتاور بیشتری تولید شده، همچنین با کاهش گشتاور دور بیشتری تولید می گردد و دستگاه می تواند بدون نیاز به تغییر موردی دور موتور، تغییراتی در سرعت داشته باشد.
جعبه دنده ها معمولا چند نوع تبدیل بیشتر ندارند اکثرا 4 تا 5 دنده اند. در عین حال تغییر دنده از یکی به دیگری مستلزم صرف زمان می باشد که خود نیاز مبرم به وجود سامانه کلاچ را روشن می سازد از دیگر سو انتقال از یک دنده به دیگری را به صورت انتقال ناپیوسته انجام می دهد. در سال های اخیر تلاش های زیادی برای رفع این عیوب انجام گرفته که شاخص ترین آنها را می توان جعبه دنده های اتوماتیک نام برد که خود میزان سرعت و گشتاور را با توجه به فشار وارده بر موتور از چرخ و راننده بررسی نموده و بهترین حالت را انتخاب می نماید البته هنوز این طرح نیز به تعدادی معدودی دنده مجهز است که انتقال سریع بین این دنده ها سبب پیوسته جلوه نمودن این نوع جعبه دنده می گردد.

فهرست مطالب:
مقدمه    3
مزاياي CVT    4
 معايب CVT    5
 هدف    6
مروری بر گذشته    7
معرفی برخی از انواع پر کاربرد CVT     7
CVT  نوع تسمه فشاري    7
 CVT نوعtoroidal   يا محرک کششي    8
نوع تسمه اي الاستومر با قطر متغير    9
مواد و روش ها    10
اصول کارکرد دستگاه    10
معرفی قسمت های مختلف دستگاه    11
الف)قسمت الکترونیکی     11
شبیه سازی برنامه ها    13
پیاده سازی اجزا     13
کدکننده     14
موتور پله ای    14
ب)قسمت های مکانیکی    15
شمای کلی دستگاه    15
معرفی قسمت های دستگاه    16
چرخدنده های ورودی    16
دنده هرز گرد و دنده سر میل پلوس    16
کدکننده    16
ترمز پرونی    16
منابع    19
دسته بندی: فنی و مهندسی » مکانیک

تعداد مشاهده: 11999 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 20

حجم فایل:2,983 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    شامل یک فایل دانلودی با فرمت word می باشد